Medlemsmöte

Medlems- och gruppmöte 14/10

Den 14/10 var det åter dags för medlemsmöte och gruppmöte.

Vi startade medlemsmöte med att en djupare information kring den valtekniska samverkan som Vänsterpartiet nu har gjort med Liberalerna, Kristdemokraterna och Centerpartiet. Resultatet av samverkan innebär att Vänsterpartiet kommer att inneha 1 ordinarie ledamot samt 1 ersättare i Kommunstyrelsen, Kommunstyrelsens arbetsutskott, Bildningsnämnden, Socialnämnden, Tekniska nämnden samt Samhällsbyggnadsnämnden. Med det kommer vi att fortsätta att ha insyn i samtliga kommunala verksamheter med möjlighet att driva vänsterpolitik i opposition.

Lena Granath valdes till gruppledare för Vänsterpartiet i Oskarshamns kommunfullmäktige under mandatperioden 2018-2022 och Veronika Guljas valdes som vår kandidat till ersättare i kommunfullmäktiges valberedning samma tid.

Information & diskussion om historik och nuläge gavs utav avtalen, hyresnämndens utlåtande samt opinionsbildningen kring Jojjens.

Därefter diskuterades vårt kommande budgetförslag som skall lämnas in skarpt till kommunen den 6/11.

Medlemsmötet avslutades med fika och därefter fortsatte vi med gruppmöte inför kommande kommunstyrelse.