Invigning ny handelsplats

Vänsterpartiet skrev motion om handelsplats Snickeriet

I veckan var vår representant i Kommunstyrelsens presidium, Lena Granath, på invigningen av den nya butiken Willy:s. Butiken som är den första vid det nya handelsområdet på Snickeriet.

Det var hösten 2010 som partiet kom på idén att flytta tekniska kontoret och i stället skapa ett affärsområde i kvarteret Snickeriet. Vi var många som skrev en gemensam motion som gick ut på att flytta hela Tekniska kontoret bort från området Snickeriet. Detta för att kunna utveckla Oskarshamn med mer handel, men också ett sätt att få invånarna att i högre grad stanna kvar i Oskarshamn och inte åka till Kalmar eller Västervik för att shoppa.

– Vi är mycket glada att kommunfullmäktige tog till sig vår motion om att flytta tekniska förvaltningen och skapa ett attraktivt affärsområde, säger Ingmar Hjalmarsson.

I dag är flytten och byggnationen av ett affärscentra ett faktum. Tekniska kontoret har flyttat in i Företagshuset – som stod tomt och ledigt. Det nya affärsområdet faller mycket bra ihop med redan etablerade MacDonalds och Seven11. Samtidigt som etapp 2 nu startar i området, där bla Dollarstore och Jysk redan har tecknat sig.

– Jag tycker detta är ett mycket bra exempel på att vi i Vänsterpartiet inte sitter med armarna i kors utan jobbar för Oskarshamns utveckling och framtid, säger Ingmar Hjalmarsson.

Vänsterpartiet värnar om den lokala handeln!